SPOTKANIA INDYWIDUALNE
Każdą współpracę rozpoczynamy od konsultacji dwóch specjalistów z rodzicami dziecka i dzieckiem. Takie spotkanie trwa około godziny. Przeprowadzamy wywiad z rodzicami i obserwację dziecka. W tym czasie staramy się dowiedzieć, jak najwięcej o dziecku, o jego funkcjonowaniu w różnych środowiskach, odpowiadamy na pytania rodziców, udzielamy informacji na temat metod i technik stosowanej analizy zachowania, obserwujemy dziecko.
Podczas pierwszych spotkań przeprowadzamy diagnozę, następnie przygotowujemy indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, również z uwzględnieniem celów, potrzeb, które zgłasza rodzina.
W czasie terapii indywidualnej, która odbywa się minimum raz w tygodniu, realizujemy cele przy wykorzystaniu metod i technik stosowanej analizy zachowania. Obecność rodzica/opiekuna jest obowiązkowa. Stosowane metody i techniki są tłumaczone przez terapeutę prowadzącego, a rodzic/opiekun jest stopniowo wdrażany do terapii. Współpraca z rodzicami jest dla nas szczególnie istotna, ponieważ sprzyja ona pracy nad generalizacją nabywanych umiejętności na inne osoby (rodzice,opiekunowie) oraz na inne środowiska (dom). W razie trudności, problemów w środowisku domowym, terapeuta prowadzący może na prośbę rodzica udać się do domu dziecka.
SPOTKANIA GRUPOWE, TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
Przed dołączeniem do grupy zapraszamy na spotkanie kwalifikacyjne z terapeutą prowadzącym, rodzica wraz z dzieckiem. Grupy są tworzone przez terapeutów, dzieci są dobierane ze względu na wiek i poziom funkcjonowania. Spotkania odbywają się raz w tygodniu. Liczba osób 3-4.
SZKOLENIA, WARSZTATY
Organizujemy szkolenia, warsztaty dla specjalistów, a także rodziców na terenie szkoły oraz poza nią.